Larry Chen @ Speedhunters.com

Plymouth Scamp med 2JZ-GTE?

Her har vi en litt annerledes vri for dere. En 1971 Plymouth Scamp reddet fra huggeren som har fått en JDM 2JZ-GTE (Toyota Supra motor) fra en japansk hugger. Sammen får du en veteran med over 400 hestekrefter.

Når du leser 400 hestekrefter, blir du kanskje ikke veldig imponert. Det finnes en flust av Mopar biler med mye mer. Men husk, disse 400 hestekreftene er kun under oppstartsperioden til prosjektet. I følge Facebook siden til prosjektet, skulle bilen i benken i går. Resultater har vel og merke ikke dukket opp enda.

10623628_733859093360435_9056133975831436560_o

Hittil har bilen kjørt med automat girkasse fra Aristo, men får om dagen heftige oppgraderinger. Den skal blant annet få en Tremec TKO 600 fem-trinns girkasse med dobbel plate clutch.

Eieren opplever veldig blandede reaksjoner for hans prosjekt. Mopar gjengen gir han tommel-opp for bilen når de ser han rulle bortover motorveien, men så fort de ser at det er en seks-sylindret Japansk Supra motor under panseret, hender det at reaksjonene endrer seg. Bilen «skal» jo trossalt huse en V8.

Vi syns at det er tøft at noen går den «gale veien» når de bytter motor. De fleste går gjerne opp. Er det V6 orginalt, skal bilen ha V8. Er det V8 orginalt, skal bilen få V12. Men her har mannen gått fra V8 til rekkesekser. Dette er annerledes, og annerledes er kult!

1525297_651299948283017_3676566365033080677_n

 

Specs (Hentet fra artikkelen til Speedhunters)

Dave Buckshaw’s 1971 Plymouth Valiant Scamp

Engine
Toyota 2JZ-GTE from 1999 Aristo with custom fabricated mounts, Comp Turbo 67mm single turbine conversion by Kaizen Motorsports, 2011 Ford F350 Powerstroke liquid intercooler, Bosch Mercedes intercooler pump, ZZ Performance custom undercar heat exchanger with SPAL fans, Mustang EFI gas tank, Supra radiator, MegaSquirt MS3-Pro engine management system

Driveline
A340LE automatic transmission (soon to be manual converted), custom drive shaft, narrowed 8-3/4 rear end with limited slip differential and 3.91 gears

Suspension/Brakes
Full subframe fabrication and chassis stiffening, 1.06 Firm Feel Torsion Bars, Firm Feel steering gear, Reilly Motorsport tubular control arms, Reilly Motorsport strut rods, Bergman AutoCraft road racing leaf springs, Bergman AutoCraft custom valved Bilstein shocks, 1995 Mustang Cobra disc brakes

Wheels/Tires
Narrowed 18-inch FR500 replica wheels, Pirelli P Zero Nero 245/40R18 tires

Exterior
1970 AMC Big Bad Orange BC/CC paint, trimmed 1/4 panel lips for tire clearance, Truck Lite LED headlamps, Digi-Tails LED taillamps

Interior
1994 Chevrolet Camaro power bucket seats with Jeep seat heaters, custom PJ’s Trim Shop cloth interior and door panels, stock rear seat trimmed to match, custom gauge cluster with Ebay vintage ’60s gauge kit, Kenwood BT head unit, Vintage Air underdash heat/AC unit, Dynamat throughout

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.